Profesori itineranti / de sprijin

Pagina creată pentru profesionisti care activează în domeniul educației speciale, dar si pentru cadrele didactice din scolile integratoare

Despre integrare………

pe 7 Ianuarie 2013

 

,,…integrarea înseamnă să-ţi pemită să fii capabil să fi tu însuţi printre ceilalţi ”. Integrarea se referă la „relaţia care se instaurează între individ şi societate ”.[1]Integrarea presupune implicarea mai multor domenii:psihologie, pedagogie, sociologie, asistenţă socială, organizatoric, juridic şi politic.

De asemenea presupune trecerea de la nivel individual până la cel social ceea ce implică schimbare/transformare a societăţii în ansamblu. UNESCO (1989) în conferinţa de la Salamanca a stabilit direcţii de acţiune pentru „ Educaţia integrată (inclusivă ) şi reabilitare pe bază comunitară, ceea ce reprezintă abordări complementare, care se prezină reciproc, în favoarea abordării de servicii pentru persoanele cu CES.[2]

Principiul Incluziunii:

Are ca punct de plecare extinderea aplicării drepturilor omului printr-o discriminare „pozitivă” a persoanelor cu handicap mintal. Incluziunea presupune că indiferent de natura deficitului, copilul în special trebuie tratat ca un membru al societăţii, iar serviciile speciale de care acesta are nevoie, trebuie incluse în categoria serviciilor sociale aflate la dispoziţia oricărui membru al societăţii. Astfel toate activităţile de integrare au ca obiect final incluziunea totală a persoanelor cu CES. Copilul cu CES este văzut diferit de ceilalţi, neaparţinând societăţii,de aceia o modalitate de rezolvare este de a îmbunătăţi imaginea serviciilor şi a beneficiarilor, precum şi stimularea ocaziilor de interacţiune cu societatea.

               Şcoala ca furnizor al unui serviciu social poate asigura un mediu de învăţare bogat cu o diversitate de copii, dar şi dezvoltarea unor politici pentru a educa comunitatea cu privire la nevoile oamenilor cu CES.

DSCF3017DSCF3002

 DSCF3018


[1] Nierje , B.”The Basis and Logic of Normalisation Principe în Australia and New-Zeeland „ în Journal of Developmental Disabilities, vol.11, nr.2.

[2] UNESCO.”Consultation on Special Education” Paris , 1988.


2 responses to “Despre integrare………

  1. comisela spune:

    Copiii cu deficienţe au şi ei aceleaşi trebuinţe în creştere şi dezvoltare. Aceşti copii au în aceleaşi timp şi anumite necesităţi, particulare, specifice, individualizate.
    Ei sunt diferiţi din punct de vedere al temperamentului, motivaţiilor, capacităţii chiar dacă prezintă acelaşi tip de deficienţă.
    Cerinţele educative speciale desemnează acele cerinţe ori nevoi speciale faţă de educaţie care sunt suplimentare dar şi complementare obiectivelor generale ale educaţei pentru copil.
    Fară abordarea adecvată a acestor cerinţe speciale nu se poate vorbi de egalizarea şanselor de acces, participarea şi integrarea şcolară şi socială.
    Fiecare copil prezintă particularităţi individuale şi de relaţie cu mediul, trăsături care necesită o evaluare şi o abordare personalizată. Capacitatea de relaţionare, profesionalismul, exemplul de dăruire, perseverenţa cu care profesorii îşi desfăşoară activitatea impulsionează şi oblig: „Din suflete formate, pentru suflete în formare”.Sa va dea Dumnezeu rabdare si insufletire pentru a-i ajuta pe acesti copii,daruirea se pare ca nu va prisoseste.

    • Foarte frumos! Se vede ca este scris din suflet și cu dăruire. Ești pe aceiași lungime de undă, esti de-a noastră. La cât mai multe comentarii de acest gen. Aștept cu nerăbdare!
      Nu uita de articole pentru revista.
      Felicitări!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: