Profesori itineranti / de sprijin

Pagina creată pentru profesionisti care activează în domeniul educației speciale, dar si pentru cadrele didactice din scolile integratoare

Curs de formare profesională

pe 9 Ianuarie 2013
CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE „ePsiho” COMĂNEANU MARIA
în colaborare cu
ASOCIAŢIA „CENTRUL DE COMUNICARE ŞI DEZVOLTARE UMANĂ-Phoenix”

Vă Informează despre

CURSUL
” ELEMENTE DE LOGOPEDIE ŞI PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ – METODE PRACTICE CORECTIV-ERAPEUTICE „
24 credite
acordate de Colegiul Psihologilor din România
se va desfăşura în perioada
18-19-20 ianuarie 2013

NUMĂR DE ORE: 24 ore
PERIOADĂ:

24 ore efectuate în 2-3 zile. Acest curs se va susţine pe tot parcursul anului la o dată ulterioară definitivării formării grupei şi de comun acord cu participanţii De asemenea, poate fi susţinut în orice localitate, cu condiţia formării unei grupe de cursanţi (min.10 pers.).

ADRESABILITATE: cursul este adresat psihologilor cu drept de liberă practică acordat de către Colegiul Psihologilor din România în regim de supervizare/autonom/specialist, psihologilor ce activează în domeniul clinic, de învăţământ, studenţilor /masteranzilor /absolvenţilor interesaţi de domeniul specificat, studenţilor /masteranzilor /absolvenţilor ai facultăţilor cu profil psihologie, psihopedagogie specială, pedagogie, asistenţă socială, sociologie care doresc să îşi aprofundeze cunoştinţele ş.a.
COMPETENŢE: la sfârşitul cursului se vor elibera diplome participare/ certificate de absolvire, cu un număr de 24 creditate acordate de către Colegiul Psihologilor din România.
COST: 400 RON /persoană

În acest preţ sunt incluse:
• Coffee-break-uri, Apă , Ceaiuri , Produse patiserie
• Mapă cu suport de curs , Materiale de lucru , Format electronic al cursului si al mai multor materiale – teoretice – programe de intervenție individualizate şi practice-scale, teste, fişe logopedice
• CERTIFICAT AUTORIZAT Colegiul Psihologilor din România, Diploma de participare,Recomandare

TEMATICĂ: TEMATICA CURSULUI
„Elemente de logopedie şi psihopedagogie specială-

metode practice corectiv-terapeutice ”

Capitolul I

1.Serviciile psihologice
2.Comisia de psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională – Proceduri de atestare în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Legii 213/2004 ale Colegiului Psihologilor din România
3.Profesor Logoped / Fişa postului – Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti-Centrul Municipiului Bucureşti De Resurse Şi Asistenţă Educaţională – Centrul Municipiului Bucureşti De Asistenţă Psihopedagogica
4.Psihologia copilului normal şi psihologia copilului cu deficienţe. Psihopedagogia specială – locul şi rolul conceptelor de „cerinţe speciale”, „integrare”, „diferenţiere”, „incluziune”
5.Tulburările de învăţare şi tulburările de dezvoltare
6.Principalele categorii de persoane cu cerinţe speciale (deficienţe mintale/de intelect, deficienţe senzoriale, deficienţe fizice şi/sau neuromotorii, dificultăţi de învăţare, deficienţe asociate/multiple, tulburări de limbaj)
7.Deficienţa mintal, tulburarea de comportament şi efectele tulburărilor de comportament ( depistarea şi diagnosticarea deficienţelor mintale, clasificare şi tipologie, tablou clinic şi psihopedagogic )
8.Evaluarea /psihodiagnoza complexă – depistare şi stabilirea diagnosticului diferenţial (evaluarea ca proces continuu şi complex, evaluarea ca intervenţie educaţional-recuperatorie, metode şi mijloace de investigaţie psihopedagogice)
8.1.Fişa Psihopedagogică ( modalitate de completare pe fiecare dimensiune utilizând limbajul de specialitate; exemple de modele completate)
9.Evaluarea specifică limbajului – depistare şi stabilirea diagnosticului diferenţial (raportul dintre normalitate şi abatere în vorbire) ( etape ale depistării prin prezentări de cazuistică )
9.1.Prezentare cazuistică video şi/sau audio ( modalităţi de evaluare logopedică utilizând probele specifice- aplicaţie practică în grup; momente interactive cu participanţii)
9.2.Logopedia (trăsăturile caracteristice tulburărilor de limbaj)
9.3.Clasificarea tulburărilor de limbaj (criterii de clasificare a tulburărilor de limbaj)
9.4.Psihodiagnosticul logopedic (principii terapeutice)
9.5.Fişa de Examinare Logopedică Complexă (delimitare conceptuală şi exemplificare) ( modalitate de completare pe fiecare dimensiune utilizând limbajul de specialitate- aplicaţie practică pe un model de fişă logopedică; exemple de modele completate)
10.Studii de caz – Prezentare cazuistică video şi/sau audio ( discuţii libere )

Capitolul II

1.Probe de evaluare logopedică (delimitări conceptuale, Fişa de evaluare) ( prezentarea unor probe principale cu modalitate de lucru, aplicare, interpretare, evaluare – aplicaţie practică; exemple de fişe completate)
2.Tulburări de pronunţie – dislalia
2.1.Definiţie, tipologie şi simptomatologie, forme clinice
2.2.Specificul tulburărilor de pronunţie la copilul normal si copilul cu deficienţe
2.3.Probe logopedice pentru diagnosticarea dislaliei ( prezentarea unor probe principale cu modalitate de lucru, aplicare, interpretare, evaluare; aplicaţie practică- lucru individual şi în echipă; exemple de fişe completate)
2.4.Programul terapeutic complex pentru corectarea dislaliei – Etape
2.4.1.Terapia cu caracter general
– educarea mişcărilor articulatorii
– educarea respiraţiei
– educarea auzului fonematic
2.4.2.Terapia specific logopedică
– emiterea sunetului
– consolidarea sunetului
– automatizarea sunetului
2.5.Exemple de programe terapeutice
2.6.Prezentare cazuistică (audio şi/sau video) ( prezentarea în detaliu a cel puţin unui program terapeutic )
2.7.Grupuri de lucru – realizarea unor programe terapeutice de corectare a dislaliei ( aplicaţie practică- lucru individual şi în echipă; exemple de programe realizate, discuţii libere)

Capitolul III

1.Tulburări lexico-grafice – dislexia-disgrafia
1.1.Definire concepte, tipologia tulburărilor lexico-grafice, simptomatologie, clasificare
1.2.Forme specifice ale dislexo-disgrafiei la copiii normali şi copiii cu deficienţe
1.3.Probe pentru examinarea lexiei şi grafiei în vederea diagnosticării tulburărilor lexico-grafice ( prezentarea unor probe principale cu modalitate de lucru, aplicare, interpretare, evaluare; aplicaţie practică-lucru individual şi în echipă; exemple de fişe completate)
1.4.Programul terapeutic complex pentru corectarea tulburărilor lexico-grafice – etape ( prezentarea în detaliu a cel puţin unui program terapeutic )
1.5.Exemple de programe terapeutice (exemple de programe realizate; aplicaţie practică- lucru individual şi în echipă)
1.6.Prezentare cazuistică (audio şi/sau video)
1.7.Grupuri de lucru – realizarea unor programe terapeutice de corectare a tulburărilor lexico-grafice ( aplicaţie practică- lucru individual şi în echipă )

Capitolul IV

  1. Prezentare succintă a altor tulburări de limbaj (bâlbâiala, retardul de limbaj, alalia, tulburări de voce, mutismul electiv) şi tulburări de spectru autist, sindromul Down– delimitări conceptuale, forme clinice, simptomatologie, diagnosticul diferenţial
  2. Exemple de programe terapeutice – etape (exemple de programe speciale, cu accent pe prezentarea programului terapeutic în tulburarea de autism şi în sindromul Down)
  3. Prezentare cazuistică (audio şi/sau video)
  4. Exerciţii practice pentru părinţi ( etapele procesului de colaborare familie-logoped, fişe de evidenţă pentru părinţi)
  5. Programul educaţional individualizat
  6. Studii de caz – Prezentare cazuistică video şi/sau audio
  7. Grupuri de lucru – realizarea unor programe terapeutice de corectare a tulburărilor ( aplicaţie practică- lucru individual şi în echipă, discuţii interactive )

Capitolul V

1.Despre consilierea psihopedagogică şi psihodiagnoza
2.Evaluarea psihologică
3.Fişa psihologică – Metode şi mijloace utilizate în evaluarea Psihologică – Aplicaţii practice a unor teste/scale de evaluare psihologică (prezentarea unor probe principale cu modalitate de lucru, aplicare, interpretare, evaluare – aplicaţie practică modalitate de completare pe fiecare dimensiune utilizând limbajul de specialitate; întocmirea unui profil psihologic; exemple de fişe completate)
4.Planificarea programului de intervenţie terapeutică ( prezentare fişe de lucru, exemple de programe realizate; aplicaţie practică- lucru individual şi în echipă)
5.Modalităţi de intervenţie psihoterapeutică (programe de lucru, jocuri şi exerciţii)
6.Studii de caz (delimitări conceptuale clinice şi investigative, exemplificare)

COORDONATORI CURS:
Psiholog clinician speciaist/ Psihoterapeut prncipal/Supervizor psihopedagogie specială Comăneanu Maria
Psiholog principal/ Supervizor psihopedagogie specială Ionescu Corina

CONTACT: Comăneanu Maria
Email: comaneanu_maria@yahoo.com , Tel. 0734 21 88 55

Mai multe detalii pe site-ul: www.epsiho.ro

 


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: