Profesori Itineranti si de sprijin

Pagina creată pentru profesionisti care activează în domeniul educației speciale, dar si pentru cadrele didactice din scolile integratoare

Jocuri pentru exprimarea emotiilor

pe 18 ianuarie 2020

Joculete care sudeaza grupurile/ ajuta la exprimarea emotiilor:

  • faceti cu copiii o dezbatere de idei despre unde ar putea gasi alti copii cu aceleasi interese ca ale lor si despre cum ar putea incepe o conversatie cu acestia
  • in grupuri mici, copiii aleg un obiect din jurul lor, pe care ceilalti, tot grupati, trebuie sa il ghiceasca prin formularea a cat mai multe intrebari legate de acesta
  • cereti copiilor pareri despre cum s-ar putea rezolva urmatoarele situatii in care este nevoie sa imparti cu ceilalti: nu sunt destule manuale in clasa, mai este doar o prajitura pe farfurie, nu sunt destule scaune pentru toti etc.
  • gasiti cu copiii posibile urmari ale nerespectarii regulilor intr-un grup
  • grupati copii cu idei divergente despre un subiect si, dupa 15 minute in care trebuie sa discute, intrebati-i daca au ajuns la un compromis sau una din idei a iesit invingatoare
  • copiii trebuie sa dea exemple de situatii in care lucrurile nu au mers cum au planuit, dar au reactionat bine la schimbare
  • fiecare grup de copii trebuie sa inventeze o formula de salut, pe care sa o prezinte celorlalti, ca marca proprie
  • cereti copiilor sa aleaga un coleg si sa spuna trei lucruri pe care le are in comun cu acesta si trei lucruri care ii diferentiaza
  • puneti copiii sa numeasca modelele lor in viata si apoi analizati lista comuna
  • puneti copiii sa completeze urmatoarele propozitii: Prietenul meu ma place pentru ca…./ Eu il plac pe prietenul meu pentru ca…/ Cel mai mult ii place sa…./ Doua lucruri pe care le avem in comun sunt…/ Prietenul meu este grozav pentru ca….
  • puneti copiii sa descrie cum se simt atunci cand se confrunta cu situatii stresante: un parinte ii cearta, nu au timp pentru toate temele, au luat o nota proasta, un prieten nu poate veni la ziua lor etc.
  • invatati copiii sa foloseasca mesaje de tip „Eu”, dupa urmatoarea schema;
  1. Spun cum se simt
  2. Spun ce anume i-a determinat sa se simta astfel
  3. Descriu cum acest lucru i-a afectat
  4. Spun ce s-ar putea face pentru ca situatia sa se imbunatatesca (Ex: Eu sunt suparat pentru ca ai spus altora secretele mele, pentru ca te-am rugat sa nu o faci, si as vrea sa iti ceri scuze.)
  • intrebati copiii cum cred ca se simt personajele din diverse situatii expuse si daca ei au trecut vreodata printr-o situatie asemanatoare: cineva nu este invitat la o petrecere, nu este bagat intr-o echipa, este ridiculizat de colegi etc.

Prof. psihopedagog: Sandu Ioana

CSEI, NR.1 Ploiesti


%d blogeri au apreciat asta: